ilustracija on page optimizacija sajta

ON page optimizacija

ON page optimizacija (nekima poznata i kao SEO ON page) podrazumeva unošenje izmena na sajtu kako bi se strane optimizovale radi boljeg rangiranja na pretraživačima i dobijanja više poseta.

Mogu se menjati svi oni elementi koje možemo kontrolisati, a to su: meta naslovi, meta opisi, sadržajključne reči, interni linkovi, struktura URL-ova, brzina učitavanja stranice, slike i drugo.

Kada je SEO ON page urađen kako treba, možemo biti sigurni da će pretraživači lako pročitati i razumeti sadržaj sajta. Ovo može pomoći u poboljšanju rangiranja samog sajta u organskim pretragama za relevantne ključne reči.

Koja je razlika između SEO ON page i SEO OFF page?

SEO ON page uključuje sve one elemente koje možemo kontrolisati na sajtu, kao što samo ime kaže.

S druge strane, OFF page optimizacija odnosi se na tehnike koje primenjujemo nezavisno od sajta, radi njegovog boljeg rangiranja. To podrazumeva građenje povratnih linkova iliti beklinkova ka vašem sajtu uz PR tekstove, guest postove, društvene mreže. 

Ako vas zanima kako se radi SEO optimizacija, znajte da su ove dve fazne ključne u samom procesu. Razlika je u tome što više kontrole imate kada vršite SEO ON page. 

Za bolje rangiranje na Guglu i drugim pretraživačima, sledite sledeće smernice u nastavku, koje su bitne za svaku SEO strategiju. 

Infografik – prikazane razlike između SEO ON page i SEO OFF page

Kada se radi?

ON page optimizacija je proces koji se radi tokom izrade ili redizajniranja web stranice, ali i nakon toga. Potrebno je kontinuirano ažurirati sadržaj i prilagođavati ga pretraživačima kako bi se osiguralo da sajt ostane relevantan i optimizovan za ciljane ključne reči. Kada se radi ON page SEO, važno je imati na umu cilj publike i pretraživače. Sadržaj na stranici treba biti relevantan, koristan i privlačan ljudima, dok se istovremeno vodi računa o ključnim rečima koje pretraživači koriste kako bi prepoznali relevantnost stranice za određenu temu.

Najbolje je početi raditi ON page SEO već u toku faze izrade sajta. Tako ćete otpočetka osigurati kvalitetnu i optimizovanu struktura sajta i sadržaj. Međutim, ako vaš sajt već duže postoji na internetu, ON page optimizacija može dodatno poboljšati i ažurirati postojeći sadržaj. Pritom ćete povećati šanse za bolje rangiranje stranice u organskim pretragama.

Koliko košta ON page optimizacija?

Cena SEO on page-a može varirati zavisno od nekoliko faktora. Uglavnom, cena se utvrđuje na osnovu složenosti sajta, broja stranica koje se optimizuju i opsegu rada koji je potreban za optimizaciju. Za manje stranice koje imaju jednostavnu strukturu i malo sadržaja, ON page optimizacija može biti relativno niska i kreće se od par do nekoliko desetina hiljada dinara. Međutim, za veće sajtove sa složenom strukturom i velikim brojem stranica, cena može dosegnuti nekoliko desetina hiljada dinara, pa ići i više.

Koliko će vas koštati SEO on page-a varira i od toga ko vam radi optimizaciju. Ako se odlučite za agenciju za digitalni marketing, ON page SEO će vas verovatno koštati više nego da angažujete frilens osobu koja se bavi SEO-om. U svakom slučaju, cena za SEO on page se isplati dugoročno jer će poboljšati vidljivost vaše web stranice u organskim pretragama i povećati broj posetioca na vašem sajtu.

Praktični saveti za korekcije na sajtu

Ukoliko možda želite sami da uradite on page SEO na svom sajt, u nastavku ističemo nekoliko saveta kako to možete uraditi. 

  • Koristite fraze na pravi način

Potrebno je adekvatno ih postaviti u tekst kako bi imale željeni efekat na vaše rangiranje. Fraze treba da budu prirodno uklopljene u vaš sadržaj i ne bi trebalo da ih koristite prečesto. Takođe, važno je da koristite različite varijacije fraza kako biste pokrili različite upite korisnika.

  • Naslovna strana i meta opisi

Naslovna stranica treba da bude kratka, jasna i informativna kako bi privukla pažnju korisnika i pretraživača. Meta opisi treba da budu informativni i privlačni kako bi privukli što više klikova na vaš sadržaj. Takođe, u meta opisu bi trebalo da uključiti fraze, ali na prirodan način.

  • Struktura sadržaja

 Sadržaj bi trebalo da bude podeljen u manje sekcije sa naslovima i podnaslovima kako bi bio lakši za čitanje i razumevanje. Takođe, važno je koristiti relevantne slike i infografike kako bi se poboljšala čitljivost sadržaja i privukla pažnja korisnika.

  • Brzina učitavanja stranice

Pretraživači preferiraju brže učitavanje stranica, pa bi trebalo da se fokusirate na smanjenje vremena učitavanja vašeg sajta. To možete učiniti smanjenjem veličine slika, smanjenjem broja zahteva za skriptama i korišćenjem keširanja.

  • Umetanje internih linkova

Internim linkovima međusobno povezujete stranice unutar vašeg sajta. Ova taktika poboljšava SEO-a jer pomaže korisnicima da se lakše kreću kroz sajt, vodeći ih od jedne do druge strane. Pritom, Google bolje razume strukturu vašeg sajta. 

  • Optimalna dužina sadržaja

Dužina sadržaja je još jedan faktor koji utiče na SEO. Google voli duge i kvalitetne sadržaje, pa bi vaši članci i blogovi trebalo da budu dugi između 1.000 i 2.000 reči. Naravno, dužina sadržaja zavisi od teme o kojoj pišete, pa neke teme mogu zahtevati kraće ili duže tekstove. Međutim, imajte na umu da je dužina sadržaja samo jedan od faktora i da je kvalitet sadržaja uvek na prvom mestu.

  • Redovno ažuriranje sajta 

Google više ceni sajtove koji redovno objavljuju novi i relevantni sadržaj, a zanemaruje sajtove koji imaju zastarele i nepotpune informacije. Dakle, redovnim  ažuriranjem sadržaja stičete više šanse da se još bolje rangirate na pretraživačima.

ON page SEO optimizacija je ključan proces za uspešnu SEO strategiju. Sve gore navedene taktike mogu značajno poboljšati poziciju vašeg sajta. Ukoliko vam je potrebna pomoć pri ON page optimizaciji, budite slobodni da nas kontaktirate na mejl: seostrateg7@gmail.com