ilustracija seo audit procenat uradjenog

SEO audit ili tehnički SEO

Znate šta je sjajno kod SEO audit-a? To što vam može pomoći da poboljšate rangiranje vašeg sajta na pretraživačima poput Google-a. A ko ne bi želeo da njegov sajt bude prikazan među prvima na pretrazi?!

Tehnički SEO je zapravo analiziranje veb stranice kako bi se utvrdili problemi i predložili saveti za poboljšanje samog sajta.


Volimo da kažemo da je SEO audit poput osiguranja za vaš sajt – možda se nećete ni setiti da ga imate, ali će vam značiti kada dođe do problema.


Obuhvata detaljnu analizu svih elemenata koji utiču na rangiranje. To znači da uključuje proveru ključnih reči, meta naslova i opisa, sadržaja, povratnih linkova, brzinu učitavanja stranica, prilagodljivost mobilnim uređajima, strukturu i dizajn veb stranice, kao i konkurenciju. 

Zašto se radi tehnički SEO?

Ova analiza će vam omogućiti da razumete šta je potrebno da se uradi kako bi vaš sajt bio bolje pozicioniran u pretraživačima i privukao veći broj posetilaca. Tehnički SEO pomaže da pronađete sve probleme koji utiču na brzinu učitavanja stranica, kvalitet sadržaja, interne i eksterne linkove, strukturu sajta, ključne reči i druge činioce koji utiču na SEO. 

Bez ove detaljne analize možete propustiti ključne faktore koji su neophodni da bi vaš sajt bio vidljiv na internetu, a time i izgubiti potencijalne kupce. Dakle, ako želite da unapredite svoj online biznis, poboljšate svoju vidljivost na Google-u i povećate broj poseta ka vašem sajtu, tehnički SEO je neophodan korak kog ne bi trebalo preskočiti.

Najčešće greške koje otkrivamo  

U praksi nailazimo na razne tehničke greške, a nastavku ćemo vam navesti one najčešće:

  • Nedostatak ili loš odabir ključnih reči

Ovo može negativno uticati na rangiranje stranice u rezultatima pretrage.

  • Loše napisan ili neadekvatan meta opis

Može uticati na to da korisnici ne kliknu na vašu stranicu čak i ako se pojavljuje u rezultatima pretrage.

  • Dupliranje sadržaja

Kada se na više stranica nađe isti sadržaj, to može biti problem, jer pretraživači mogu smatrati da je to pokušaj manipulacije i penalizovati vaš sajt.

  • Nedostatak optimizovane strukture URL-a

Takođe može biti prepreka za indeksiranje stranice.

  • Nedostatak ALT tagova

Može negativno uticati na indeksiranje i rangiranje vaših slika.

  • Nedostatak internih ili eksternih linkova

Bez ovih linkova pretraživači neće moći da shvate kontekst stranice i njen sadržaj.

  • Loša struktura naslova i podnaslova (H1, H2, H3 itd.)

Takođe može uticati na to kako pretraživači razumeju sadržaj vaše stranice.

  • Neprilagođenost mobilnim uređajima

Može uticati na to kako se vaša stranica prikazuje na mobilnom ili tabletu. To može biti posebno problematično ako većina vaših posetilaca dolazi sa ovih uređaja.

  • Sporo učitavanje stranice

Kada je vašem sajtu potrebno više od 5 sekunde da se učita, korisnici će verovatno napustiti vaš sajt jer ne žele da čekaju. A zatim će otići na sajt konkurencije. 

  • Nedostatak povratnih linkova visokog kvaliteta

Može negativno uticati na rangiranje, jer pretraživači smatraju da su povratni linkovi pokazatelj relevantnosti i autoriteta vašeg sajta. Stoga je važno da se fokusirate na OFF page optimizaciju, odnosno izgradnju kvalitetnih povratnih linkova. 

Kako znati kada je vreme za tehnički SEO?

Ako primetite da je organski promet sve niži ili da vaš sajta pada u pozicijama na Guglu za mnoge fraze, to može biti znak da je vreme za tehnički SEO (tehnical SEO). Takođe, ako ste napravili neke veće promene na sajtu – kao što su izmene u strukturi ili dodavanje novog sadržaja, tehnička analiza sajta bi trebalo da bude sledeći korak. Redovno provođenje tehničkog SEO-a na godišnjem ili polugodišnjem nivou može pomoći SEO strategiji samog sajta da održi svoj kvalitet i efikasnost.

Koliko u proseku košta? 

Ako vas zanima SEO audit cena u Srbiji varira u zavisnosti od mnogih faktora, kao što su: veličina sajta, broj stranica, jačina konkurencije u određenoj niši i obim posla koji je potrebno uraditi. Prosečno, cena za SEO audit manjeg sajta može biti od 100 do 200 evra, dok cena za veći sajt može biti viša i od 1.000 evra.

Međutim, važno je napomenuti da njegova cena ne bi trebalo da bude jedini faktor koji utiče na vaš izbor – da li ćete se odlučiti za agenciju ili frilens SEO stratega. Kvalitet rada, iskustvo, reference, kao i uspešni projekti trebalo bi na prvom mestu uzeti u obzir kada biramo koga ćemo izabrati za rad na našem sajtu.

Šta se sve proverava tokom SEO analize sajta?

Tokom SEO audit-a koristimo brojne alate koji nam omogućavaju da uradimo detaljnu analizu svih elemenata veb stranice. Neki od njih jesu: Semrush, Webpagetest.org, Screaming Frog, Google Search Console, Google Analytics, Ahrefs, i mnogi drugi. A šta sve proveramo uz pomoć njih, pogledajte u nastavku:  

  • Ključne reči – Utvrđivanjem ključnih reči i fraza koje se koriste na sajtu i kako se one rangiraju na pretraživačima, može se proceniti da li je vaš sadržaj optimizovan na pravi način.
  • Konkurencija – Analiza konkurencije omogućava da se vidi šta drugi u niši rade bolje od vas i da bi se iskoristile njihove strategije za unapređenje vašeg sajta.
  • Sadržaj i struktura sajta – Ovaj korak omogućava da se utvrdi da li sadržaj zadovoljava standarde pretraživača, da li je navigacija sajta lako razumljiva korisnicima,  i da li se lako indeksira od strane pretraživača.
  • Brzina učitavanja – Analiziramo vreme učitavanja stranica i uočavamo probleme koji utiču na to da se vaš sajt otvori tek posle kraćeg čekanja.
  • Linkovi – Proveravamo kvalitet linkova koji dolaze na sam sajt i uočavamo probleme sa internim i eksternim linkovima.
  • Prilagođenost sajta mobilnim uređajima – Mobilna optimizacija se analizira kako bi se utvrdilo da li se sajt dobro prikazuje i radi na mobilnim uređajima.
  • Sigurnost sajta – Utvrđujemo da li je konekcija sajta sigurna, kao i da li postoje neki drugi problemi sa sigurnošću vašeg sajta. 

Nakon što uradimo tehnički SEO, sastavljamo izveštaj u okviru kog pišemo preporuke za poboljšanje svih neophodnih aspekata. Ove preporuke mogu uključivati promene na stranicama, dodavanje novog sadržaja, izmenu ključnih reči, stvaranje kvalitetnih povratnih linkova, ali i druge aktivnosti koje bi poboljšale SEO.

Ukoliko vam je potreban SEO analiza sajta ili želite čuti više informacija, slobodno nas kontaktirajte na mejl: seostrateg7@gmail.com