SEO blog – 8 saveta kako da visoko rangirate blogove

ilustracija-decko-pise-seo-blog

SEO blog podrazumeva kontinurano kreiranje optimizovanih tekstova za pretraživače. Kroz razne teme, on će vašim čitaocima pružiti brojne predloge, smernice, najbolje prakse i najnovije trendove iz ove oblasti.

Svi oni koji čitaju vaš SEO blog mogu vaše savete praktično primeniti kako bi svoj sajt bolje pozicionirali. 

Zašto bi trebalo imati SEO blog na sajtu?

Blogovi imaju veliki značaj u očima Gugla. Nedavna istraživanja su pokazala da preko 1000 blogera ističu SEO blog među 3. najvažniji kanal putem kog dobijaju posetioce.

S druge strane, kontinuiranim pisanjem blogova stavljate do znanja pretraživačima da ste redovni u kreiranju kvalitetnih tekstova. Stoga će vaše relevantne tekstove prikazivati više u rezultatima pretrage. 

Blogovanje je strategija koja se vodi dugoročno, jer je potrebno da stalno budete aktivni u pisanju i objavljivanju aktuelnih tekstova. Tako ćete intrigirati ljude, zainteresovati ih za svoj sadržaja i dobijati sve više posetilaca. A možda baš zahvaljujući SEO blogu postanete prepoznatljivi u svojoj niši, što će se pozitivno odraziti i na vaš brend. 

Da bismo i vas podstakli da počnete voditi svoj SEO blog, ako već niste, odlučili smo da najpre mi pokrenemo naš. Kroz blogovanje želimo da vas upoznamo sa raznim SEO terminima, savetima koji su se kroz našu praksu pokazali vrlo korisnim, trendovima, pa čak i greškama koje smo iskusili na našem putu. 

Takođe, svaki od svojih blogova na sajtu možete podeliti na društvenim mrežama i na taj način ih promovisati. Slanje newslettera publici se isto pokazala korisnom tehnikom za širenje glasa o svojim blog tekstovima. 

Imajte na umu da vaše blogove pišete na originalan način, ističući relevantne informacije koje će značiti publici. Izbegavajte kopiranje sadržaja, jer će vas Gugl u tom slučaju kazniti penalom. 

8 najboljih saveta za blogovanje  

Postoji nekoliko elemenata na koje bi trebalo obratiti pažnju da biste imali što bolje optimizovan tekst. Stoga neka vam prioritet budu: 

  • Glavne ključne reči 
  • LSI ključne reči
  • Title i Ttitle tag
  • H1, H2 i H3 podnaslovi
  • Meta opis
  • URL-ovi
  • Interno linkovanje
  • Fotografije

1. Ključne reči 

Pre nego što počnete da pišete tekst na određenu temu, najpre odredite šta će vam biti glavna fraza tog teksta. To bi trebalo da bude neka relevantna ključna reč koju ljudi pretražuju, a tiče se vaše oblasti. 

Fokusirajte na jednu glavnu ključnu reč u tekstu, a ne više njih.

Recimo, ako se vaš sajt bavi zdravom hranom i želite napisati tekst o kurkumi, onda neka vam to bude ključna reč. Izbegavajte da taj isti tekst optimizujete i za druge fraze, poput peršun, šargarepa i drugo. Za svaku od ovih fraza za koje želite da se rangirate, napišite posebne blogove. 

Glavnu ključnu reč iskoristite jednom u prvih 150 reči. 

2. LSI ključne reči

LSI ključne reči su semantički povezano sa glavnom ključnom reči. Zapravo, reč je o srodnim rečima glavne fraze ili sinonimima. Kad god odredite frazu na koju ćete se fokusirati u tekstu, razmislite da li je ljudi pretražuju na još neki način. 

Na primer, ako pišete tekst o ženskim majicama, iskoristite keyword planner da biste istražili kakve se ženske majice pretražuju. 

lsi kljucne reci keyword planner

Naići ćete na razne primere, poput: zenske majice dugih rukava, zenske majice kratkih rukava, elegantne majice zenske, i drugo. 

Da biste pronašli duže ključne reči, to možete uraditi kucanjem fraze u pretraživač. Gugl će vam predložiti najčešće kombinacije te fraze koje ljudi pretražuju…

duze kljucne reci long tail keywords

3. Title i Title tag

Title se odnosi na naslov teksta. Ukoliko koristite WordPress, onda Title možete uneti i kroz admin panel. Kliknite na Posts, zatim na Add new i u okviru novog teksta napišite kako želite da zvuči njegov naslov. Blog možete sačuvati najpre kao Draft, dok ne budete 100% sigurni u njegov naslov. Kada tačno definišete, stavite ga na Public. 

title primer unosa naslova kroz word press

Nakon toga napišite title tag za svoj tekst. U okviru njega obavezno uključite frazu, jer Gugl generalno bolje rangira stranice koje imaju title tag. Na jednoj od naših stranica mi smo uneli Title tag kroz Elementor. Title tag se inače vidi u rezultatima pretrage. 

Title tag se inače vidi u rezultatima pretrage. Što znači da će Title tag vašeg jednog bloga videti svako ko naiđe na njega u gugl rezultatima. 

4. H1, H2 i H3 tagovi 

Pravilnom strukturom H tagova vi stvarate pravilnu hijerarhiju tekstova i tako pomažete pretraživačima da ih razumeju. Umetanje ključnih reči u H tagove može biti od koristi za bolje rangiranje tekstova. 

Evo šta znači da ih pravilno upotrebimo:

  • Naslov treba da bude u H1
  • Podnaslovi u H2
  • Dodatne podele u okviru podnaslova – H3

Na ovaj način ćete i čitaocima pomoći da lakše čitaju vaš tekst i bolje ga razumeju. Inače H tagovi se koriste da bismo prvo skenirali tekst, razumeli njegovu strukturu, a tek onda prešli na čitanje. Uz H tagove možemo brzo uočiti određeni deo u tekstu koji nas zanima, odmah ga pročitati i dobiti informaciju. 

5. Meta opis 

Još jedan element teksta koji se prikazuje u Gugl pretrazi. Napišite originalan meta opis, koji će se izdvojiti u moru sličnih. Istaknite ono po čemu ste posebni: ako pružate besplatnu dostavu ili možda gratis poklon na porudžbine preko 3.000 dinara. Ukratko napišite benefite koje pružate. Ovakvi meta opisi će privući pažnju čitalaca i podstaći će ih da kliknu na vaš blog tekst.  

Bilo bi dobro da meta opis ima do 160 karaktera. Sve što istaknete preko toga, pretraživači uglavnom neće prikazati:

6. URL-ovi

Što kraći URL, to bolje, jer je dokazano da se u Gugl pretrazi više rangiranju stranice sa kraćim URL-ovima, nego dužim. 

Recimo, veliki broj CMS-ova, kao što je WordPress, automatski generiše URL na osnovu naslova teksta. Izbegavajte ove predloge, posebno ako su vam naslovi duži od 3 reči. Stoga, pre nego što objavite blog, proverite kako glasi URL i uprostite ga što je moguće više. 

I u okviru URL-ova bi trebalo uključiti ključnu reč.

7. Interno linkovanje

Svaki blog treba da ima interni link, odnosno link koji će voditi do neke vaše druge stranice na sajtu. Ako ste napisali tekst o jednoj temi, razmislite sa kojim drugim tekstom biste, putem linka, mogli da ga povežete.

Na ovaj način nijedan blog tekst neće ostati siroče, kako se obično nazivaju stranice bez ijednog internog linka, već će sve međusobno biti povezane. 

Iz starog bloga možete postaviti link ka novom tekstu, koji ste tek napisali. Takođe gledajte da postavite adekvatne Anchor tekstove (tekst koji je linkovan). Recimo, nećemo staviti anchor tekst ,,ovaj tekst”, već ,,ovaj tekst o off page optimizaciji”. Tako čitaocima stavljamo do znanja koji tekst mogu da očekuju klikom na link. 

8. Fotografije

Pre nego što postavite sliku u tekst, proverite da nije prevelika. Ukoliko to jeste slučaj, kompresujte je, jer ćete tako smanjiti njenu težinu, a na kvalitetu će izgubiti minimum. 

Pošto mnogi pretražuju i fotografije na Guglu, verovatno biste želeli da se i vaše slike rangiraju. To možete uraditi tako što ćete dodati Alt tekst – kraći opiskoji se dodaje uz sliku i prikazuje se kada slika ne može da se učita ili kada korisnici koriste čitač ekrana. 

Uvek koristite slike sa sajtova gde je besplatno preuzeti ih, kao što je recimo, Pexels

Nadamo se da smo vam ovim tekstom pojasnili zašto je važno voditi SEO blog. Ovo je naš prvi blog, a u narednom ćemo govoriti o nekom terminu vezanom za optimizaciju web stranica.